vineri, 31 ianuarie 2014

Tutorial - Martisoare din margele

- Flori -


Mai e un pic si incepe nebunia "martisoarelor". Ideea de a face martisoare mi-a venit cand am vazut cati bani se "duc" pe aceste mici obiecte pe care le aruncam dupa ce trece perioada lor. Cheltuielile maxime pe care eu le fac acum sunt doar cele pentru cartonase si pungutele speciale si charmuri (de care nu am neaparat nevoie) dar trebuie sa ajung la suma minima pana la care pot comanda online. Restul materialelor le am deja de vreo 2 ani. Astfel fac o econimie ce circa 150 de lei ;)
In acest material am sa va prezint cateva din modelele mele.

Floare mare din margele de nisip si margele biconice din plastic

Materiale folosite:
1. 30 margelute din nisip 3 mm rosii
2. 15 margelute din nisip 3 mm transparente
3. 25 margelute din nisip 3 mm verzi
4. 6 margele biconice din plastic (am folosit roz transparent)
5. un crimp, o biluta metalica (ascuzatoare de noduri) si o za
6. 40 cm guta transprenta
7. fir de martisor
8. cartonas special
9. punguta transparenta
10. capsator mic
11. clesti

Prima data am introdus pe firul de guta o margea biconica. Am egalat capetele firului si apoi am adaugat 3 margele rosii si 3 transparente de o parte si de alta a margelei roz.

Am incrucisat firele de guta, iar capatul din dreapta l-am trecut prin cele trei margele transparente. Am adaugat 3 margele rosii, una biconica si trei transparente si am incrucisat, din nou firele. Ca sa nu incurc directia firelor eu lucrez numai pe firul care ajunge in dreapta.
Procedura se repeta, se introduce firul prin cele trei margele transparente si apoi se adauga 3 rosii, una biconica, trei transparente... si tot asa pana cercul se inchide. Mie mi-au iesit la acest model 5 petale.
Se ia o margea biconica si se trec cele 2 capete ale firului prin ea, la mijlocul florii, si apoi se trec prin cele 3 margele transparente aflate in partea opusa cele care a incheiat cercul.
Pentru tulpina am adaugat 4 margele verzi pe ambele capete ale firului, apoi le-am despartit si pe fiecare dintre ele am insirat cate 8 margele. Le-am unit si le-am trecut prin ultimele 2 margele ale tulpinii si am insirat altele 5 prin ambele capete. La final am adaugat un crimp pe care l-am strans bine cu clestele pentru a nu scapa firele, l-am ascus cu o bila de ascuns noduri si am adaugat o za.

Mai jos o sa va prezint si alte modele care se bazeaza pe aceeasi metoda de insirare. Difera culoare si numarul de margelute prin care trec firele incrucisate.
Martisor trifoi

Floare rosie



Martisor floare portocalie





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu