marți, 21 iunie 2016

"Shaorma" sanatoasa


Shaorma este o mancare rapida preferata de multi dintre noi, dar mai ales de copii. Din pacate este si o bomba calorica datorita cartofilor prajiti si a sosurilor.
Deoarece fata mea isi doreste, ca orice alt copil, sa manance astfel de mancaruri "nesanatoase" am gasit o varianta cat se poate de inofensiva pregatita in casa.

Pentru 4 portii
1 pachet de lipii (mi-a fost lene sa le fac in casa)
1 pachet de piept de pui feliat, proaspat sau un pachet de pulpe de pui dezosate
4 cartofi mari
3-4 catei de usturoi
2 cutii mici de iaurt simplu, degresat
1 salata verde mica
1-2 morcovi
1 telina mica
3-4 castraveti murati

Cartofii se spala bine si se pun la fiert in coaja. Nu se fierb foarte mult, ci un timp suficient ca sa fie gatiti dar nu foarte moi. Dupa ce au fiert se curata de coaja, se taie in felii (ca pentru cartofii prajiti), se pun in tava unsa cu ulei si se baga in cuptorul incins la 200 grade. Se lasa pana se rumenesc.
Se spala carnea si se condimenteaza dupa gust. Eu o sarez si apoi pun boia de ardei dulce, rosmarin si putin maghiran. Se lasa la frigider 15-20 min., ca sa se patrunda condimentele si apoi se pune pe gratarul bine incins. Cand este gata se taie in felii subtiri.

In timp ce cartofii si carnea se fac, taiem castravetii in felii foarte subtiri si pregatim salata.
Salata verde se spala si se taie. Morcovii si telina se curata si se dau prin razatoare.
Intr-un castron se amesteca morcovii, telina si salata, se sareaza, se adauga putin ulei. Peste acest amestec se toarna iaurtul in care am adaugat si usturoiul pisat.
Se ia o lipie si se incalzeste putin pe ambele parti intr-o tigaie curata. La mijloc se pun carnea, cartofii, salata si castravetii murati. Se ruleaza si se impacheteaza in folie de aluminiu.

Pofta buna!

P.S. Poza nu imi apartine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu