sâmbătă, 21 octombrie 2017

Steampunk - lampa handmade


Asa cum eu sunt o adepta a stilului gothic, fata mea este o admiratoare a tot ceea ce inseamna obiecte steampunk. Cum la noi astfel de obiecte se gasesc foarte greu spre deloc, m-am gandit ca de ziua ei sa-i fac cadou o lampa steampunk.
Acest tutorial sper sa fie de folos, daca nu celor care isi doresc obiecte steampunk unicat, macar celor care vor un joben :).


Materiale folosite:
1. Un capac de la cutiile de carton in care sunt depozitate topurile de hartie A4
2. Un carton foarte tare (eu am folosit un capac de la un kit de facut lumanari - joc pentru copii)
3. O pereche de ochelari steampunk (cumparati de la un targ de handmade), dar merg si ochelari de sudura chinezesti.
4. Rotite, diferite marimi
5. Hartie de decupaj model cu ceasuri
6. 2 tipuri de benzi adezive decorative tip dantela
7. Un suport de prins becul in perete
8. Cablu electric
9. Un intrerupator
10. Un stecher
11. Bec cu lumina galbena
12. Lipici special pentru crafting
13. Pistol de lipit la cald
14. Pistol de capsat (capse pentru mobila)
15. Un ceas de camera dezmembrat

Pasul 1:
Am decupat primul carton astfel incat sa am un cerc care sa fie baza jobenului, iar in centru i-am taiat niste raze. Apoi l-am imbracat in fetru negru. L-am cusut pe margini cu ata maro, pentru decor.
Pasul 2:
Din cartonul 2 am taiat un dreptunghi si am facut un cilindru, a carui baza sa se potriveasca peste baza jobenului. In partea de sus i-am facut franjuri (asa ca in imaginea de mai jos). Cele doua margini ale cilindrului le-am lipit intre ele dar le-am si capsat cu ajutorul pistolului cu capse folosit pentru tapiterie.

Tot din cartonul 2 am taiat si doua cercuri de dimensiunea cilindrului. Cele doua cercuri au inchis partea de sus, dar am lasat un orificiu prin care sa prind partea electrica. Cilindru astfel finalizat, l-am imbracat in fetru.


 
La final am prins cele doua piese ale jobenului intre ele tot cu ajutorul pistolului cu capse. Mi-a fost teama ca o simpla lipire nu va rezista in timp. 

Dupa ansamblarea jobenului l-am decorat cu dantela autoadeziva si i-am anexat o pereche de ochelari steampunk.

Pasul 3 - partea electrica
La partea electrica trebuie sa marturisesc ca am avut ajutor. Suportul de prins becul, alb initial, l-am imbracat in hartie adeziva si l-am decorat cu ceasuri si piese de ceas din hartie de decupaj.

Apoi  l-am lipit deasupra jobenului. Urmatorul pas a constat in instalarea duliei, a cablului, prinderea intrerupatorului de baza jobenului etc.

Pasul 4
Ultimul pas - decorarea lampii astfel sa se incadreze in curentul steampunk cu rotite de ceas de diferite dimensiuni si piese de la un ceas de camera dezmembrat.

Sper sa va placa ce a iesit. Fata mea este foarte multumita :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu